2011. május 2., hétfő

Neked és Nekem

Csendes ma az este, és az asztalomon egy gyertya ég. Szemed szomorúan csillog, talán megbántottalak valamivel? Pedig szeretlek téged, és mindig boldognak akarlak látni.
Jöjj közelebb, és elmondom Neked, hogyan érzek irántad:
- Te és én összetartozunk, ami fontos nekem, és szeretném, ha Neked is fontos lenne. Mindegyikünk önálló lény, egyedi szükségletekkel. Neked jogod van megkapni mindazt, amire szükséged van, és nekem is jogom van megkapni mindazt, amire szükségem van.
- Mindkettőnknek, joga van továbbá ahhoz, hogy szabadok legyünk saját hitünkben, és értékrendszerünkben. Én tiszteletben tartom a Te jogaidat, és szeretném, ha Te is tiszteletben tartanád az enyémet.
- Ha a tetteid nincsenek összhangban az én szükségleteimmel, szólni fogok Neked, hogy meghallgathass, és - ha tudsz - változtass.
- Ha az én tetteim nincsenek összhangban a Te szükségleteiddel, szeretném, ha szólnál. Akkor én meghallgatlak, és változtatok - ha tudok. Ha egyikünk sem képes a változtatásra, és sértjük a másik érdekeit, üljünk le, beszéljük meg és oldjuk meg együtt a konfliktust.
- Nem akarok úgy veszteni, hogy Téged győzni hagylak, és nem akarok úgy nyerni, hogy Te veszítesz. Azt szeretném, ha olyan megoldásokat találnánk, amelyek mindkettőnk számára elfogadhatóak, hogy mindketten győzzünk.
- Ha ezentúl így élünk, magunkat, és egymást is jobban fogjuk szeretni, és a kapcsolatunk is erősödni fog.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése